Thursday 13 August 2015

Cara Memperolehi Rezeki Dengan Mudah

Percaya tak, rezeki tidak akan datang kalau kita sendiri tak berusaha untuk mendapatkannya. Kita kena yakin bahawa dengan rezeki Allah bagi dan jangan pernah berputus asa untuk mencari rezeki. 

1. Rezeki Dengan Bersedekah
Ramai yang tidak tahu bahawa amalan bersedekah mampu untuk membawa rezeki yang melimpah-ruah kepada si pemberi rezeki. Amalan yang digalakkan oleh Islam ini bukanlah bermaksud sama sekali mengurangkan wang kita, malah menambah rezeki dan kekayaan kita. Bersedekahlah tanpa perlu mengharapkan sebarang balasan dan jangan ada sifat kedekut dalam diri.

gambar bersedekah
2. Rezeki dengan Berdoa
Selepas berusaha melakukan kerja, jangan lupa untuk berdoa. Apa sahaja tindakan yang diiringi doa, akan diperkenankan oleh Allah SWT. Berdoa  dan meminta adalah sifat semula jadi manusia. Hanya dengan doa, segala permintaan dapat didengari oleh-Nya. Insyaallah, rezeki akan tiba kepada kita cepat atau lambat sahaja.

Sebelum memulakan kerja, lakukan sedikit doa memohon keberkatan dari pekerjaan yang kita jalankan dan tanamkan niat berkerja mencari rezeki yang halal. Yang kita mahukan adalah dilimpahkan rezeki yang halal dan berkat.

doa rezeki

3. Mengamalkan Solat Sunat Dhuha
Solat Dhuha ini satu-satunya solat yang memberikan limpahan rezeki dari Allah SWT. Jika diamalkan selalu, InsyaAllah pintu rezeki akan terbuka luas. Solat dhuha sering dikatakan magnet rezeki. Dengan melakukan solat ini, rezeki yang dipohon akan segera menjengah kita. Percayalah solat sunat dhuha ni memang mujarab sebab Eyla sendiri pun selalu buat. Dari pengalaman yang Eyla dapat, sejak akhir-akhir ni rezeki dalam pekerjaan memang melimpah-limpah datang. 
sholat dhuha
Jadi, apa tunggu lagi, jom kita sama-sama amalkan 3 perkara diatas insyaallah dengan keizinan Allah S.W.T kita semua dimurahkan rezeki oleh-NYA 

No comments:

Post a Comment

Resepi Tart Cadbury Mudah dan Sedap

Alhamdulillah... Berhabuk dah pun blog ni, setelah lama tak update apa-apa. Jadi, malam ni terdetik nak share resepi biskut raya la pu...

TOPS POST