Wednesday 7 October 2015

Gubahan Hantaran Moden dan Terkini

Zaman sekarang ni, gubahan hantaran tidak lagi sama seperti zaman nenek moyang kita terdahulu. Bukan ingin menidakkan tradisi warisan turun temurun tetapi percambahan dunia teknologi moden dan lebih canggih membuatkan ramai lebih kreatif dalam memilih gubahan hantaran yang diidamkan. Gubahan hantaran yang memikat hati pasangan yang ingin berkahwin biasa mereka lebih suka kan Fresh Flowers. Selain tu juga, seiring dengan arus pemodenan teknologi hantaran kini banyak yang berbentuk gajet seperti  tablet, camera, laptop, telefon Pintar dan lain-lain.

Jika dahulu pengantin lebih tertarik pada satu warna untuk dijadikan tema gubahan hantaran kini tidak lagi. Kebanyakkan rona warna yang dipilih cenderung kepada warna yang nampak lembut @ terang dan digabungkan dengan beberapa rona warna yang lain dalam satu hantaran untuk menampakkan barangan hantaran tersebut lebih colourful dan menarik.

Pada Majlis Persandingan Kakak Tercinta baru-baru ni, gubahan hantaran untuk Majlis Menyambut Menantu Di Pasir Puteh Eyla buat sendiri je. Sebab tak banyak sangat barang yang nak digubah jadi tak perlu nak membazir duit upah orang lain buatkan. Serius Eyla memang tak pernah belajar @ buat benda ni tapi tak tahu la tangan ni gatal nak buat sendiri je. So inilah hasilnya!! Hehe


gubahan hantaran terkini


gubahan hantaran terkini
Ni gubahan hantaran masa majlis menyambut menantu.

Sebelum ni pun Eyla ada buat juga untuk majlis merisik akak masa raya aidilfitri baru-baru ni tu yang semangat dan yakin boleh buat. Alhamdulillah akak pun puas hati dengan gubahan tersebut, Simple but nice kan. Hehe. Tapi masa majlis persandingan tu kan, gubahan hantaran akak Eyla tu dia tempah tempah so dalam 9 hantaran untuk lelaki dan perempuan kos dah cecah rm1000k lebih. j Eyla buat untuk 3 gubahan hantaran masa majlis merisik tu and bajet RM110 je. Jimatkan? so, nasihat Eyla nak buat gubahan ni memang tak susah pun janji kena minat dan kreatif! Selamat , mencuba kepada sesiapa yang berjinak-jinak dalam gubahan ni. :-)

 gubahan hantaran terkini
Gubahan hantaran majlis merisik

gubahan hantaran terkini
Gubahan Hantaran yang diupah
gubahan hantaran terkini
Gubahan hantaran yang diupah


No comments:

Post a Comment

Resepi Tart Cadbury Mudah dan Sedap

Alhamdulillah... Berhabuk dah pun blog ni, setelah lama tak update apa-apa. Jadi, malam ni terdetik nak share resepi biskut raya la pu...

TOPS POST