Wednesday 19 August 2015

Petua Hilangkan Jerawat

Siapa pernah ada masalah jerawat?? Masalah jerawat bukanlah masalah yang baru dalam kalangan wanita, tapi jika tidak dicegah dengan cepat mungkin jerawat akan menjadi semakin teruk. Sebenarnya banyak faktor kenapa jerawat ni suka sangat tumbuh kat muka kita antaranya kulit yang terlalu berminyak, hormon, faktor keturunan dan lain-lain. Tapi Eyla ni memang jenis muka yang tak ada masalah dan jerawat pun jarang sangat tumbuh kat muka ni.

Tapi baru-baru ni jerawat ni gatal pulak tumbuh kat dahi, tak banyak pun tapi sebab tak pernah tumbuh tu yang kalut sikit. hehe. Untuk menghilangkan jerawat apa kata korang cuba petua ni mana tau berkesan kan. Tapi kalau yang ada masalah jerawat yang teruk tu Eyla suggest kan baik korang jumpa pakar, jangan main pakai je produk kat pasaran tu, bukan ape takut muka korang jadi lebih teruk lagi nak-nak muka yang sensitif. 

muka berjerawat

CARA
Campur bedak sejuk dan asam jawa. Selawat pada Nabi 3 kali. Sapukan di muka dan di tempat jerawat Insyaallah, jerawat akan beransur hilang. 

Selamat mencuba semua!!

No comments:

Post a Comment

Resepi Tart Cadbury Mudah dan Sedap

Alhamdulillah... Berhabuk dah pun blog ni, setelah lama tak update apa-apa. Jadi, malam ni terdetik nak share resepi biskut raya la pu...

TOPS POST